Wyszukiwarka Google

Witamy na naszym blogu!
02
Wrzesień 2014

Koniec ze zdjęciami autorów w wynikach wyszukiwania

Pod koniec czerwca John Mueller ogłosił na swoim profilu Google+, że z wyników wyszukiwania zostaną usunięte zdjęcia autorów publikacji i informacje o ilości obserwujących ich osób. Dotychczas, co zresztą cieszyło wszystkich, którzy powiązali swój profil w Google+ ze stroną, blogiem czy konkretnym artykułem, w zwróconych wynikach wyszukiwarki widniało zdjęcie zaczerpnięte z „plusa” oraz ilość kręgów, w których autor figurował. Skąd zmiana? Rzekomo ujednolici sposób wyświetlania wyników w komputerach stacjonarnych i na urządzeniach mobilnych.

Według badań przeprowadzonych przez Google, zarówno zdjęcie autora jak i ilość kręgów zwracana przy wyniku wyszukiwania, nie wpływała znacząco na CTR. Z tezą tą nie zgadzają się użytkownicy, którzy w licznie publikowanych w Internecie statystykach udowadniali, że różnice we współczynniku klikalności z „Authorshipem” oraz bez, mocno się różniły. Przedstawiane statystyki mówiły o wzroście CTR w ilości nawet 65% przy „podpięciu” zdjęć i innych informacji o autorze.

Czy usunięcie Google Autorship zniechęci użytkowników do Google+?

Wprowadzenie tej funkcjonalności, która w realny sposób wpływała na uzyskane wyniki CTR spowodowała nagły przypływ użytkowników do serwisu Google+, właśnie w celu powiązania profilu ze stroną, blogiem czy konkretnym artykułem. Często był to jedyny bodziec by skorzystać z serwisu społecznościowego proponowanego przez giganta z Mountain View. Czy likwidacja funkcjonalności spowoduje ich odejście?

Zniknięcie „Autorshipu” z SERP-ów miało na celu ujednolicenie wyników. Dzięki temu, wszyscy – przynajmniej teoretycznie – mogą poczuć się równi w oczach Google. Ale czy aby na pewno zdjęcia i ilość kręgów przy zwróconych stronach nie odbiła się na wynikach sponsorowanych, bezpośrednio wpływając na decyzję giganta o ich usunięciu?

Udostępnij
No Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>